יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לנשיא המדינה: "עלה בידי להרכיב ממשלה"

איתי גדסי 3 Comment on יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לנשיא המדינה: "עלה בידי להרכיב ממשלה"

לקראת ממשלה חדשה: לאחר שכל המפלגות חתמו ליאיר לפיד, הודיע יו"ר יש עתיד לנשיא המדינה כי עלה בידו להשיג 61 חברי כנסת לקואליציה שתרכיב את הממשלה החדשה. לפיד ובנט מעוניינים להחליף כעת את יו"ר הכנסת ולהרכיב את הממשלה עד רביעי הבא

בנט ולפיד בשולי חתימת ההסכם בכפר המכבייה צילום: באדיבות המצלם
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הודיע כעת לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, כי עלה בידו והוא סיים בהצלחה את מלאכת הרכבת הממשלה. לפיד לנשיא: "הממשלה תעשה ככל שביכולתה לאחד ולחבר בין כל חלקי החברה הישראלית".

לפיד קרא ליושב ראש הכנסת, למלא את החובה החוקית המוטלת עליו ולכנס במהירות האפשרית ישיבת מליאה מיוחדת בה יודיע לכנסת שיו"ר יש עתיד, הצליח להרכיב ממשלה. לפיד ובנט מעוניינים כבר בשבוע הבא להחליף את יו"ר הכנסת ולהרכיב את הממשלה עד רביעי הבא.

מבית הנשיא נמסר כי על פי הודעת יח"כ יאיר לפיד: "ראש הממשלה יהיה יו"ר מפלגת ׳ימינה׳, ח"כ נפתלי בנט וראש הממשלה החלופי יהיה יו"ר מפלגת "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד. מועד החילופים יהיה בחלוף כשנתיים, אז יכהן לפיד כראש הממשלה ונפתלי בנט כראש הממשלה החלופי".

נשיא המדינה הודה ללפיד על הדברים ואמר: "אני מברך אותך ואת ראשי הסיעות עם הסיכום על הרכבת הממשלה. נצפה לכינוסה של הכנסת בהקדם האפשרי לאישור הממשלה כנדרש".

ההודעה שנמסרה לפני זמן קצר ללשכת כבוד נשיא המדינה:

"בהתאם לסעיף 13(ב) לחוק יסוד: הממשלה הריני מתכבד להודיעך, כי עלה בידי להרכיב ממשלה. הממשלה שתיכון תהיה ממשלת חילופים, בהתאם לסעיף 13א לחוק יסוד: הממשלה. בראשה אעמוד יחד עם ח"כ נפתלי בנט שיכהן ראשון בתפקיד ראש הממשלה".

"אני מתחייב בפניך אדוני הנשיא, כי הממשלה הזו תעבוד בשירותם של כלל אזרחי ישראל, אלה שהצביעו עבורה ואלו שלא. תכבד גם את מתנגדיה, תעשה ככל שביכולתה לאחד ולחבר בין כל חלקי החברה הישראלית". אמר לפיד לנשיא המדינה.

ואלו הסיעות אשר ירכיבו את הקואליציה: יש עתיד, ימינה, כחול לבן, תקווה חדשה, העבודה, ישראל ביתנו, מרצ ורע"מ.

לידיעתכם, המכתב הועבר באמצעות הדואר האלקטרוני, זמן קצר לאחר מכן שוחחו הנשיא ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

לפיד הודה לנשיא ועדכן אותו בהתפתחויות אשר אפשרו את הקמת הממשלה. בנוסף אמר שבכוונתו להביא את הממשלה לאישור הכנסת בהקדם האפשרי בשבוע הקרוב.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    והמסמך שבנט חתם לא לשבת עם יאיר לפיד כראש ממשלה או כראש ממשלה חליפי- היכן הוא?-
    בנט תתביש לך! כשהממשלה שהקמתם תתפרק (בקרוב) ויהו בחירות אתה לא תעבור את אחוז החסימה! מי יצביע לך? השמאל- הרי אתה בנט, והימין- הרי חברת לשמאל!

    1. כל הכבוד לך חיה
      תתבייש לך חוצפה ככה אתה רוצה שהממשלה הבאה תהיה אם תומכי טרור
      ואם החזרת שטחים לפלסטינים